Sunday, June 12, 2011

[Video] Gol Kelantan dan Terengganu Juara Piala FA

 
KUALA LUMPUR: Terengganu menjuarai Piala FA selepas menewaskan Kelantan 2-1 pada final di Stadium Nasional, Bukit Jalil sebentar tadi.

Gol kemenangan Terengganu dijaringkan Ahmad Nordin Alias pada minit ke-109 selepas permainan berlarutan dalam masa tambahan. 

Perlawanan sebelum itu terikat 1-1 dengan Kelantan mendahului menerusi gol Mohd Nurul Azwan Roya pada minit ke-79 sebelum gol sendiri oleh Mohd Daudsu Jamaluddin pada masa kecederaan membolehkan Terengganu menyamakan kedudukan. 


Gol Pertama Kelantan 1 0 Terengganu





Gol Pertama Terengganu 1 1 Kelantan

VErsi loading cepat sikit


Goal Kedua Terengganu 2 1 Kelantan



Apa yang menariknya di sini, satu tamparan yang hebat buat penyokong Kelantan yang bermain mercun yang mengakibatkan perlawanan tertangguh selama 4 minit. Akibat dari penangguhan masa ini, Terengganu mendapat peluang keemasan pada minit ke 98 bagi menjaringkan gol penyamaan.

Walaupun masa kecederaan sudah ditambah dan telah berakhir, tapi tanpa tiupan wisel penamat oleh pengadil, perlawanan masih boleh diteruskan. Itulah nilainya 2 saat, iaitu masa bagi membezakan tiupan akhir wisel penamat oleh pengadil dan tandanya pengakhiran sebuah perlawanan. Namun dalam 2 saat terakhir inilah Terengganu mendapat gol penyamaan hasil gol sendiri oleh Daudsu.

Lebih menarik, Tuan Guru Nik Aziz telah memberikan cuti sehari buat Kelantan dan ini sangatlah berguna buat penyokong kelantan yang datang dari segenap pelusuk kelantan dan Malaysia bagi menyokong pasukan kelantan. 

Walaupun berlakunya insiden mercun tu, namun penyokong kelantan tampak bergaya dan makin matang kerana dapat menerima kekalahan sebagai adat dalam perlawanan. Syabas dan tahniah buat kalian.
Tahniah dan ucapan penghargaan tak terhingga buat Pasukan Terengganu, Peteh Terengganu Peteh

4 comments:

osmet x tgok bola said...

abi gol kedua terengganu takde

TenangSudey said...

ok da update..

Admin said...

tahniah ganu wehhh

Ismail N said...

boleh tahan gol2 yg dijaringkan ehh.. ada kemajuan bolasepak m'sia.. tahniah buat terengganu..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...